
İBRETLİK VESİKA

Yazar Ali Kara
Cuma, 22 Ekim 2010 18:40 - Son Güncelleme Cuma, 22 Ekim 2010 23:05

  

AŞAĞIDA ŞAFAK GAZETESİNİN İFTİRASINA KARŞILIK YAPILAN İHTARDA, MUHATAB
OLARAK GÖRÜNEN -DİYALOG GAZETECİLİK- SİZE NEYİ HATIRLATIYOR????

  

İHTAR EDEN : Ahmet Mahmut ÜNLÜ

VEKİLLERİ : Av. Nuh Sami YILDIRIM

“Adres  antettedir.“

MUHATAP : DİYALOG GAZETECİLİK SAN. ve TİC. LTD.  ŞTİ. (Yeni Şafak Gazetesi)

Yeni Şafak Gazetesi Sorumlu Yazı  İşleri Müdürü ÖZCAN ÜNLÜ

“Yeni Doğan Mah. Kızılay Sok. No:39  Bayrampaşa/İstanbul“

KONU : Yeni Şafak Gazetesinin, 5710 sayılı,  22 Ekim 2010 tarihli nüshasının ilk sayfasında
“CÜBBELİ AHMET’TEN  PROVOKASYON HAZIRLIĞI” şeklindeki manşet haberin tekzibidir.

Sayın  Muhatap!

Sorumlu Yazı İşleri Müdürü olduğunuz Yeni Şafak  Gazetesinin yukarıda tarihi ve numarası
verilen nüshasının ilk  sayfasında “CÜBBELİ AHMET’TEN PROVOKASYON HAZIRLIĞI”
şeklindeki  manşetinde 14. sayfasında gerçeğe dayanmayan, tamamen yalan, iftira ve 
müvekkilin kişilik haklarının ihlal eden bir “provokasyon” haber  yayınlanmıştır.

1- Haberde sözü edilen Sinan Erdem Spor  Salonundaki toplantıyı müvekkilim organize
etmemektedir. Kendisi de adı  geçen programı organize eden Maarifet Derneği tarafından
aranarak “Sunni  İslam âlimlerinin her sene bir ülkede yaptıkları toplantıyı bu sene  Türkiye’de
yapmak istedikleri, kendilerinin de bu organizasyona yardım  ettikleri, programın açılış
konuşması için saygın bir gazeteciyle  görüştükleri ancak sağlık problemleri nedeniyle
gelemeyeceğinden  konuşmayı yapması” talep edilmiştir. Haber dilinizdeki tahkir edici  üslup
dışında bu dahi tek başına tekzip için yeterli bir yalandır.

2-  Gazeteniz objektif habercilikten uzak bir haber yaparak, haberi yapma  aşamasında
müvekkil gazeteniz tarafından hiç aranmamış, tamamen kaynağı  belirsiz tek yanlı bir haber

 1 / 2



İBRETLİK VESİKA

Yazar Ali Kara
Cuma, 22 Ekim 2010 18:40 - Son Güncelleme Cuma, 22 Ekim 2010 23:05

yapılmıştır. Böyle yalan ve iftira dolu bir  haberin kamuoyunca muhafazakâr bilinen bir gazete
tarafından manşet  haber olarak verilmesi ayrıca düşündürücüdür.

3- Gazetenizde  yayınlanan haberin tamamı asılsız ve uydurmadır. Zira haberde sanki  Mahmut
Ustaosmanoğlu hocaefendiyle görüşülmüş gibi “HOCAEFENDİ VE  ÇEVRESİ RAHATSIZ”
şeklinde ara manşet atılmıştır. Oysa müvekkilin de  bizzat talebesi olduğu Mahmut
Ustaosmanoğlu hocaefendinin talebiyle  kurulan Maarifet Derneğinin organize ettiği bu
organizasyona müvekkilin  konuşmacı olarak çağrılması üzerine müvekkil Mahmut
Ustaosmanoğlu  hocaefendiyle görüşerek rızası dâhilinde konuşmayı kabul etmiştir.

4-  Muhafazakâr bilinen gazeteniz, dünyaca ünlü İslam âlimlerinin  kişiliklerine de hakaretle
“saygın âlimlerin adı kullanılıyor” demekten  çekinmemiştir. Her dilden, her renkten, her ırktan
milyonlarca  müslümanın saygısını kazanmış akıl, zekâ ve ilimleriyle bilinen bu kadar  âlimin
“kandırılarak” isimlerinin kullanılmasına müsaade ettiği  düşünülebilir mi? Bu iftira ve yalanı
manşet yapmaktan çekinmeyen  gazetenizin bu haberle neyi amaçladığı ve kimden beslendiği 
Müslümanların kafasında soru işareti oluşturmaya devam edecektir.

5-  Yukarıda anılan nedenlerle ve maddi-manevi tüm yasal haklarımızın  mahfuziyeti kaydı ile,
yukarıdaki şekilde bir tekzip metninin,  ihtarnamenin elinize ulaştığı tarihten sonra yayınlanacak
ilk gazete  nüshasında, habere eş değer şekilde yayınlanmasını İhtar ederiz.  22.10.2010

Ahmet Mahmut ÜNLÜ vekili

Av. Nuh Sami YILDIRIM

  

  

NOT: Diyalog gazetesinin fitnesiyle ödül töreni iptal edildi amma bir hakikatte ortaya çıktı.....
Müslümanların içine giren diyalog fitnesinin nereye kadar uzandığını da görüyoruz.....

  

 2 / 2


