.

.

E-posta Yazdır PDF

HAVVA ANNEMİZİN YARATILMASI

Yeni bir açıklamayla karşı karşıyayız. Aşağıda açıklamayı okuyacaksınız, sonra bizim açıklamamızı...
Kaburga yorumu Tevrat'tan
Diyanet İşleri Başkanlığı Dini Yayınlar Kurulu Başkanı Prof. Dr. Saim Yeprem, bildirgede yer alan 'kadına yönelik mitoloji ve hurafelerin İslam'da yeri olmadığı' maddesine açıklık getirdi. AKŞAM'ın sorularını yanıtlayan Yeprem, 'Kadının Adem'in kaburga kemiğinden yaratıldığı' inanışının Tevrat'ta var olduğunu ancak Kur'an'da olmadığını bildirdi. Kur'an'a göre kadınla erkek ayrı ayrı olarak değil, eşzamanlı olarak tek bir 'öz'den yaratıldığını vurgulayan Yeprem, 'Ama halk arasında Kur'an'da söylenen değil, Tevrat'ta yeralan kaburga kemiği inanışı daha yaygın. Biz, Kur'an diliyle konuşuyoruz' diye konuştu.
 
Evvela konuyla alakalı Nisa suresinin ilk ayetini yazalım:

سورة النساء
ألآية 1 : يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالاً كَثِيراً وَنِسَاء

Manası: Ey iman edenler, sizi bir tek nenisten yaratan Rabbinizden korkun -sakının-, ondan da zevcesini yarattı, her ikisinden bir çok erkek ve kadını çoğaltıp türetti....
evzaul beyan isimli tefsirde:
أضواء البيان - (5 / 322)
ثم لما خلقه من طين خلق منه زوجه حواء، كما قال في أول النساء {يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا} [النساء: 1] وقال في الأعراف {وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا} [الأعراف: 189] وقال في الزمر: {ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا} [الزمر: 6] كما تقدم إيضاح ذلك كله، ثم لما خلق الرجل والمرأة، كان وجود جنس الإنسان منهما عن طريق التناسل، فأول أطواره: النطفة، ثم العلقة.
Tercümesi: Sonra Allahu teala Âdemi topraktan yaratınca, ondan da zevcesi Havayı yarattı. Nisa suresinin ilk ayeti bunu ifade eder. A'raf suresinde 189  -ondan zevcesini yarattı- der.  Zümer suresi 6 da: Sonra ondan zevcesini yarattı- der.  bundan sonra erkek ve kadını yaratınca, insan cinsinin mevcudiyyeti artık bu ikisinden nesil yoluyla meydana geldi. ilk tavrı nutfe (meni) dir, sonra alaka (donuk bir kan pıhtısı) şeklinde olur....
bu açıklamalarla kesdin anlaşılan Havva annemizin Âdem babamızdan yaratıldığıdır. Kaburga kemiğinden yaratılması hakkındaki rivayetler, Tevrat kaynaklarına uygun oluyorsa bu bize zarar vermez, zira hak bilgi herkesin ortak malıdır, tevrat veya Zebur da olması ilmi hakikati zedelemez, bilakis daha fazlasıyla işin kesin olduğu ortaya çıkar. Zaten bir çok yerde Efendimiz aleyhisselam ehli kitabı hakkı kabule davet edince gelmediler, o zaman kitaplarınızı getirin ve okuyun bakalım işin aslı neymiş, denildi yine kaçtılar, zira kitaplarında da aynısı vardı.
şimdi kalkıp bir din görevlisinin tevratta öyle imiş diyerek güya ilimle konuşması nereye sığacak... Tevrat ve İncil ve bütün sahifeler Allahın birliğini söylemiyormu, Perygamberin hak olduğunu ahıretin varlığını muhasebenin olduğunu söylemiyormu?  Evet!  Onları da mı inkar edecekler! Hâşâ....
Yarım hoca dinden eder denmiş, boşuna değil.... 
Teshil isimli tefsirde Havva annemizin Âdem'in a.s. kaburga kemiğinden yaratıldığı açıklanmış.
التسهيل لعلوم التنزيل لابن جزى - (2 / 461)
خلقكم من نفس واحدة  يعني آدم عليه السلام  ثم جعل منها زوجها  يعني حواء خلقها من ضلع آدم
Dürrül mensur da zikredilen hadisi şerifte de bu konu açıklanmış.  Dahhak'tan gelen rivayette: Havva'nın, Âdem'in a.s.  arka kaburga kemiğinden yaratıldığı zikredilmiştir.
الدر المنثور - (2 / 423)
وأخرج ابن أبي حاتم عن الضحاك خلق منها زرجها قال : خلق حواء من آدم من ضلع الخلف وهو أسفل الأضلاع

Yasal uyarı : Sitedeki sohbet, yazı ve resimler; üzerinde hiçbir değişiklik yapılmadan ve kaynak göstererek alınabilir.
Üzerinde değişiklik yapılması, ticari amaçla kullanılması hukûken yasaktır.