3. MEKTUBUN BAŞLIĞI VE KONUSU
Üçüncü
mektup, arkadaşların hususi makamda duraklamalarını ve bununla alakalı bazı
hususları beyan hakkındadır.
İmamı
Rabbani (Kuddise sırruhu) Hazretleri bu mektubu da büyük Şeyhine (Muhammed Baki
Billah Kuddise sırruhu) yazmıştır.
3. MEKTUBUN TERCÜMESİ
Arz olunan şudur ki, burada bulunan arkadaşlar
ve aynı şekilde o tarafta oturan
arkadaşlardan herbiri bir makamda hapsolunmuşlar. Onları bu makamdan çıkarmak
çok zor. Bu makama münasib ve onu yerine getirecek kudreti kendimde görmüyorum.
Yüce teveccühlerinizin bereketi ile Allahu Subhanehu bizleri yükselişler ile
rızıklandırsın.[1]
Akrabalarımdan
biri bu makamı geçti ve Tecelli Zat mukaddimeleri-ne ulaştı. Cidden onun hali
güzeldir. Adımını, bu fakirin adımı üzere koy-du. Bu durumu aynı şekilde
diğerleri için de umuyorum.
Bazı
kardeşler için mukarreb[2] yolu
münasib değildir. Belki onların haline uygun olan ebrar yoludur. Bir miktar
elde ettikleri yakin de onlar için ganimettir. Onlara şu yol (mukarreblerin
yolu) ile emretmemiz gerekir.
Mısra:
Her bir
insan için kendisine ait şan vardır.
Onların
isimlerini tafsilatı ile açıklamaya cüret edemiyorum, zira onlar size gizli
değildir.[3] Bunun
üzerine ziyade yazmak, edep tavrından çıkmaktır.
Mir
Seyyid Şah Hüseyin, bu arzuhali yazdığım gün meşguliyeti (manevi dersi)
esnasında gördü ki, sanki kendisi büyük bir kapıya ulaşmış ve ona şöyle
denilmiş: “Muhakkak şu, hayret kapısıdır.”
Kendisi
dedi ki, ‘Ne zaman ki kapının içerisine baktım, orada Hazreti Şeyhimizi gördüm,
sende onunla berabersin. Her ne vakitte nefsimi oraya atmayı istediysem de
adımlarım bana müsaade etmedi.’
[1] Bu ifadelerle, mürşidin tasarrufunun
tesirinin ne kadar gerekli olduğu anlaşılmaktadır. Her meslekte üstadın yardımı
ile olgunlaşmak mümkün ise, manevi yolda da aynı şekilde mürşidin manevi
desteği her an şart ve elzemdir. Onun tasarrufu da ancak müridin sevgi bağı ile
mürşidine bağlanıp onun hallerini taklid etmesi ile hasıl olur.
[2] Mukarreb: Allah’a çok yakın
olan ehlullah. Onların yolunda cezbe ve
sünnete ittiba var-dır. Ebrar: İyi kullardır. Bunların yolunda
çok ibadet ve bazılarında riyazatlar vardır.
< Önceki | Sonraki > |
---|